21 listopad 2022
Gospodarz: Marek Kondziołka
Zastępca Dyrektora Wydziału Rozwoju i Wsparcia Edukacji w Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Zajęcia odbywają się w budynku Instytutu Teologiczno-Pastoralnego im. św. Józefa S. Pelczara w Rzeszowie, ul. Witolda 11A
Sala A (pierwsze piętro): prowadzący: Andrzej Pietrzyk
Sala B (pierwsze piętro): prowadząca: Magdalena Sobczak
Sala C (pierwsze piętro): prowadzący: Michał Ślaski
Sala D (pierwsze piętro): prowadząca: Izabela Siewniak
Sala E (pierwsze piętro): prowadzący: Patryk Kryla
Sala F (pierwsze piętro): prowadzący: Maciej Polański
Sala G (pierwsze piętro): prowadzący: dr Krzysztof Piejko, dr inż. Łukasz Przeszłowski
Podczas całego dnia uczniowie będą mogli dodatkowo skorzystać z następujących atrakcji:
Symulator lotu samolotem F35 – kształtem przypomina kokpit prawdziwego samolotu. Program komputerowy symuluje zachowanie statku powietrznego w różnych fazach lotu. Użytkownik ma szanse wcielić się w rolę pilota F35, poznając sterowanie oraz budowę samolotu.
Fizyka jest wszędzie – wyjaśnienie zjawiska przewodnictwa kostnego. Przewodnictwo kostne to niezwykłe zjawisko fizyczne, które jest wykorzystywane w medycynie, między innymi przy budowaniu aparatów słuchowych.
Alfabet Morse’a – eksponat pozwala użytkownikowi na wpisanie wybranych słów przy pomocy klucza telegraficznego oraz na sprawdzenie poprawności wykonanych znaków na ekranie monitora. Użytkownik po przeciwnej stronie ma za zadanie rozszyfrowanie przesyłanego słowa.
Modele samolotów przygotowane przez Koło Naukowe EUROAVIA
Bolid – stanowisko Koła Naukowego Racing Team
Łazik Marsjański – Koło Naukowe Legendary Rover Team
Rakiety kosmiczne – Koło Naukowe Kosmonautyki
22 listopad 2022
Gospodarz: Marek Kondziołka
Zastępca Dyrektora Wydziału Rozwoju i Wsparcia Edukacji w Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Wykłady oraz warsztaty odbywają się w budynku Instytutu Teologiczno-Pastoralnego im. św. Józefa S. Pelczara w Rzeszowie, ul. Witolda 11A
9.00 – 9.30 – Rejestracja uczestników konferencji
9.30 – 9.45 – Inauguracja konferencji
9.45 – 10.10 – Wystąpienia gości
10.10 – 10.50 – „Przemysł 4.0 – istota i wyzwania dla edukacji” – prof. dr hab. inż. Jarosław Sęp
10.50 – 11.35 – „Cyberstudents: Education Technology and Humanity for a New World” – Dr. John Collick (wystąpienie w języku angielskim)
11.35 – 11.50 – „Transformacja cyfrowa polskich szkół” – Alexander Angelov (wystąpienie w języku angielskim)
11.50 – 12.25 – Przerwa kawowa
12.25 – 13.25 – Sesja warsztatowa 1
13.30 – 14.30 – Sesja warsztatowa 2
14.35 – 15.35 – Sesja warsztatowa 3
15.40 – 16.00 – Podsumowanie i zakończenie konferencji
INFORMACJA:
Podczas części plenarnej odbędą się dwa wykłady w języku angielskim. Tłumaczenie wykładu odbywać się będzie poprzez streaming na stronie internetowej strefainnowacji.edu.pl.
Do odsłuchu tłumaczenia potrzebny będzie telefon z dostępem do internetu oraz własne słuchawki. Słuchawki również można będzie zakupić podczas rejestracji w cenie 5 zł sztuka.
(ostateczny plan warsztatów pojawi się po zamknięciu rejestracji i dostosowany będzie do ilości zarejestrowanych uczestników)
Godzina: 12.25 – 13.25
Temat warsztatu: STEAM-owe lekcje w edukacji wczesnoszkolnej i nie tylko
Prowadząca: Magdalena Sobczak
Na warsztatach omówimy szczegółowo lekcję prowadzoną w pierwszym dniu konferencji. Przedstawię jakie zostały użyte narzędzia dydaktyczne oraz zaprezentuję w jaki sposób łączyć elementy sprzętowe z oprogramowaniem.
Godzina: 13.30 – 14.30
Temat warsztatu: Odkryj jak Google pomaga się uczyć i nauczać
Prowadząca:
Na tym warsztacie poznasz rozwiązania technologiczne Google zaprojektowane specjalnie na potrzeby uczniów i nauczycieli. Dowiesz się o Google Workspace for Education — środowisku pracy dostępnym dla wszystkich i zawierającym wszystkie potrzebne narzędzia do zajęć. Dowiesz się na nich, dlaczego warto aby każdy nauczyciel przeszedł certyfikację L1 i L2 oraz dlaczego Chromebooki są najpopularniejszymi laptopami edukacyjnymi na świecie.
Godzina: 14.35 – 15.35
Temat warsztatu:
Godzina: 12.25 – 13.25
Temat warsztatu: Druk 3D w przemyśle, wzornictwie i edukacji.
Prowadzący: dr inż. Łukasz Przeszłowski
Metody przyrostowe (druk 3D) należą do nowoczesnych technologii wytwarzania, które coraz częściej są stosowane w celu m.in. obniżenia wagi komponentów bez pogorszenia wytrzymałości. Znajdują one zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu dzięki możliwości szybkiego prototypowania geometrii 3D z pominięciem wybranych procesów technologicznych.
Lekcje mają na celu pokazać możliwość wykorzystania druku 3D w przemyśle, wzornictwie oraz edukacji. Druk 3D należy do nowoczesnych metod wytwarzania i daje możliwość wykonywania geometrii 3D, które dotąd były nieosiągalne dla klasycznych metod wytwórczych.
Godzina: 13.30 – 14.30
Temat warsztatu: Wykorzystanie drukarki 3d w praktyce, czyli co zrobić, by nie kurzyła się w kącie (modelowanie 3D)
Prowadzący: Adrian Komorowski
Godzina: 14.35 – 15.35
Temat warsztatu:
Godzina: 12.25 – 13.25
Temat warsztatu: Robotyka w szkole podstawowej z wykorzystaniem języka Python i zestawów Lego Mindstorms EV3
Prowadzący: Maciej Polański
Drogi Nauczycielu!
Zapewne wiesz już jak wykorzystywać roboty w edukacji. Twoi uczniowie potrafią zbudować i zaprogramować robota. Ale czy potrafisz wykorzystać roboty Lego Mindstorms EV3 w nauce języka Python? Na warsztatach, podczas Strefy Innowacji, dowiesz się:
Godzina: 13.30 – 14.30
Temat warsztatu: Robotyka w szkole podstawowej z wykorzystaniem języka Python i zestawów Lego Mindstorms EV3
Prowadzący: Maciej Polański
Drogi Nauczycielu!
Zapewne wiesz już jak wykorzystywać roboty w edukacji. Twoi uczniowie potrafią zbudować i zaprogramować robota. Ale czy potrafisz wykorzystać roboty Lego Mindstorms EV3 w nauce języka Python? Na warsztatach, podczas Strefy Innowacji, dowiesz się:
Godzina: 14.35 – 15.35
Temat warsztatu:
opis
Godzina: 12.25 – 13.25
Temat warsztatu: „Nowy wymiar edukacji w Twojej szkole – wirtualne laboratorium wieloprzedmiotowe.”
Prowadzący: Patryk Kryla oraz Dominik Liguziński
Podczas warsztatów porozmawiamy o tym, jak wprowadzić nowy wymiar edukacji i jakie rozwiązania stosować, aby zainteresować lekcją uczniów, którzy ostatnie dwa lata spędzili przed ekranem swoich komputerów, zatapiając się w świecie Internetu.
Zaprezentujemy system Class VR, czyli nowatorskie podejście do nauczania interdyscyplinarnego
z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości-system, który umożliwi zmianę każdej klasy w laboratorium przyszłości.
Uczestnik warsztatów będzie miał okazję zobaczyć jak bez opuszczania sali przejść po dnie oceanu, wybrać się na jedną z planet układu słonecznego czy stanąć oko w oko z rekinem.
Ponadto, uczestnicy warsztatu metodycznego dowiedzą się, jak m.in.:
System został zaprojektowany tak, aby w pełni zaangażować zarówno uczniów, jak i nauczycieli oraz uczynić nauczanie kreatywnym i ekscytującym. Możliwości systemu ClassVR to, m.in.:
Wszystkie wyświetlane treści są sekwencjonowanie jednocześnie i przekazywane z komputera nauczyciela na okulary VR wykorzystywane przez uczniów. Każdy uczeń jest dokładnie w tym samym punkcie lekcji. Umożliwia to nauczycielowi pełną kontrolę nad realizowanymi zadaniami i powoduje, że uczniowie z zaangażowaniem koncentrują się na każdym zadaniu. ClassVR został zaprojektowany dla uczniów w każdym wieku. Jest to mocne wsparcie nauczania takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, matematyka, sztuka, muzyka, religia, a także projektowanie, technologia i sztuka przemysłowa, umiejętność czytania i pisania, nauka języków, edukacja społeczna i obywatelska czy sztuki sceniczne. Pokażemy, jak System ClassVR przenosi nauczycieli i uczniów w nowy wymiar edukacji.
Godzina: 13.30 – 14.30
Temat warsztatu: „Nowy wymiar edukacji w Twojej szkole – wirtualne laboratorium wieloprzedmiotowe.”
Prowadzący: Patryk Kryla oraz Dominik Liguziński
Podczas warsztatów porozmawiamy o tym, jak wprowadzić nowy wymiar edukacji i jakie rozwiązania stosować, aby zainteresować lekcją uczniów, którzy ostatnie dwa lata spędzili przed ekranem swoich komputerów, zatapiając się w świecie Internetu.
Zaprezentujemy system Class VR, czyli nowatorskie podejście do nauczania interdyscyplinarnego
z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości-system, który umożliwi zmianę każdej klasy w laboratorium przyszłości.
Uczestnik warsztatów będzie miał okazję zobaczyć jak bez opuszczania sali przejść po dnie oceanu, wybrać się na jedną z planet układu słonecznego czy stanąć oko w oko z rekinem.
Ponadto, uczestnicy warsztatu metodycznego dowiedzą się, jak m.in.:
System został zaprojektowany tak, aby w pełni zaangażować zarówno uczniów, jak i nauczycieli oraz uczynić nauczanie kreatywnym i ekscytującym. Możliwości systemu ClassVR to, m.in.:
Wszystkie wyświetlane treści są sekwencjonowanie jednocześnie i przekazywane z komputera nauczyciela na okulary VR wykorzystywane przez uczniów. Każdy uczeń jest dokładnie w tym samym punkcie lekcji. Umożliwia to nauczycielowi pełną kontrolę nad realizowanymi zadaniami i powoduje, że uczniowie z zaangażowaniem koncentrują się na każdym zadaniu. ClassVR został zaprojektowany dla uczniów w każdym wieku. Jest to mocne wsparcie nauczania takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, matematyka, sztuka, muzyka, religia, a także projektowanie, technologia i sztuka przemysłowa, umiejętność czytania i pisania, nauka języków, edukacja społeczna i obywatelska czy sztuki sceniczne. Pokażemy, jak System ClassVR przenosi nauczycieli i uczniów w nowy wymiar edukacji.
Godzina: 12.25 – 13.25
Temat warsztatu: Po co na lekcji monitor interaktywny?
Prowadzący: Andrzej Pietrzyk
Zapraszam nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na warsztaty „Po co na lekcji monitor interaktywny?”
Zaproszę Państwa na lekcję „Stacja kosmiczna Promethean”. Będzie to lekcja na, którą zazwyczaj nie ma czasu gdy pędzimy z materiałem, aby zdążyć zrealizować podstawę. Wspólnie rozwiążemy pewien „kosmiczny” problem, a mianowicie, gdzie w naszym układzie słonecznym umieścić stację kosmiczną, aby jednocześnie zbierała dane z kilku planet. Będzie również nieco o metodzie problemowej, ocenianiu kształtującym i formułowaniu pytań kluczowych. Chciałbym abyście poczuli się jak uczniowie i sami odkryli jakie są zalety wykorzystania monitora interaktywnego jako centrum edukacyjnego w procesie lekcyjnym. Pokażę to na przykładzie programu GeoGebra jakim wdzięcznym towarzyszem innych programów jest monitor interaktywny. W trakcie zajęć wykorzystamy przydatne w prowadzeniu zajęć funkcje programu ActivInspire. To właśnie tym oprogramowaniem najbardziej zachwycają się nauczyciele uczestniczący w moich warsztatach.
Godzina: 13.30 – 14.30
Temat warsztatu: Programy rządowe: „Aktywna tablica” i „Laboratoria Przyszłości” praktycznie.
Prowadząca: Starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Rzeszowie – Justyna Pałys
Celem warsztatu jest wyjaśnienie wszelkich wątpliwości związanych z programami „Aktywna Tablica” oraz „Laboratoria Przyszłości”
Godzina: 14.35 – 15.35
Temat warsztatu: Problem radonu w otoczeniu człowieka
Prowadzący: dr Sławomir Wolski
Radon to gaz szlachetny dający największy wkład w średnią dawkę promieniowania jonizującego jaką corocznie otrzymuje człowiek. Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat własności fizycznych radonu, jego pochodzenia i wpływu na ludzi. W trakcie wykładu zostaną również przedstawione metody pomiaru, sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom obecności radonu i ramy prawne jego dotyczące.
Warsztaty wpisują się w zalecenia MEiN zgodnie z którymi uczelnie powinny włączyć się w budowanie otoczenia społecznego w zakresie zagrożeń zdrowotnych związanych z radonem oraz możliwych sposobów przeciwdziałania tym zagrożeniom. Wpisują się one w kampanię edukacyjną „Poznaj radon i jego wpływ na ludzi” realizowaną przez Polską Agencję Atomistyki, Głównego Inspektora Sanitarnego i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego.
Godzina: 12.30 – 14.20
Temat warsztatu: Cyberprzemoc w oczach dziecka
Prowadzący: